Silent Hill 5 Homecoming



Künye :

Tur : Aksiyon
Yapımcı : Konami
Yayıncı : Konami
Platform : Ps3 , Xbox 360
Cıkıs Tarihi : 2008
Website : /

Ön İnceleme :

Bana göre şu fâni dünyada iki çeşit korku var. Psikolojik ve saf korku. Ve yine bana göre bunlardan psikolojik olanı insanı daha derinden etkiler. Derin izler bırakır. Saf korkunun ana etmenleri belirlenmiştir. Birden bir perdenin arkasından ne idüğü belirsiz bir yaratık çıkar ve size ‘’böh’’ diyiverir. Bu ve buna benzer birçok örnek, saf korkudur işte. O an için bu çok korkutucu olabilir ama bir diğer korkuda vardır ki saatler, günler, aylar ya da daha fazla bir zaman içinde kafayı bozduracak kadar etkili olabilir. İşte bu, psikolojik bir korkudur. Saf korkunun aksine sizi düşündürür. Beyin kıvrımlarınızdan binlerce yorum çıkar. İçten içe korkunun içinde kaybolur, onu hissettiğiniz her an tüylerinizi kabartır.

Son zamanlarda kendi hayatımda psikolojik olarak beni etkileyen bir film ve bir oyun var. Kısaca bahsetmek isterim. Filmin adı 1408(1+0+4+8=13). Başkarakterde Michael Enslin adında bir yazar var. Korku romanları yazmakta ve kendine hikâye aramak için hayaletli ev, hayaletli kasaba vb. mekânlara gidip, hepsini değerlendirmekte. Bir gün gelen bir postada bir otel adı ve otelin 1408 nolu odası vardır. Michael, 1408 nolu odanın hikâyesini romanına almaya karar verir. Otele gittiğinde ve 1408 nolu odayı istediğinde çeşitli bahanelerle odayı Michael’a vermek istemez otel yetkilileri. Ama Michael otel müdüründen ısrarcı bir şekilde odayı ister. Otel müdürü, odanın bir çeşit şeytani bir yer olduğunu ve bu odaya her kim girerse bir saatten fazla dayanamayıp kendini bir şekilde öldürdüğünü söyler. Michael bunu önceden araştırmıştır ve bilmektedir. Odayı ne için istediğini ise şu şekilde müdüre açıklar: ‘’ Neden odanızda kalmak istiyorum biliyor musunuz? Çünkü hayaletler ve cinler gibi, canavarlar gibi var olmadıklarını biliyorum. Olsalardı bile, bizi onlardan koruyacak bir Tanrı yok, değil mi?’’ Bu sözlerden sonra 1408 nolu odanın anahtarını kapıverir. Filmin bundan sonrası, bahsettiğim gibi insanı derinden etkileyecek psikolojik gerilime sahip olarak gidiyor ve inanın saf korkuya kıyasla, bizleri daha bir derinden etkiliyor. Filmin kalan kısmından bahsetmeyeceğim, artık 1408 adlı filmi izlemeyenleriniz için bir merak uyandırdığı kanaatindeyim. Michael artık o şeytani odada ve onu kendi psikolojik korkusu bekliyor. Şimdi gelelim beni Psikolojik olarak etkileyen tek oyun olan Silent Hill’e. 1408’i SH’e büyük benzerlik gösterdiği için yazdım tabi. Öncelikle SH beni etkileyen tek Psikolojik korku temalı oyun. Sonrasında ise 1408 no’lu oda gibi, yer olarak Silent Hill var oyunun aynı isimli mekânında. Her ikisinde de şeytani bir şeyler var ve o atmosferi size sonuna dek hissettiriyor. Ama SH daha etkili ki bunun nedeni de oyunumuzun ana karakterinin yerine biz geçip kendi yolumuzu kendimiz bulacağız. Michael Einstein gibi bir karakteri oynamadan izlemek daha hafiftir tabii ki.

Silent Hill’e her uğrayanın bir hikâyesi vardır derler!

Serinin ilk oyunundan son oyununa kadar SH, farklı insanlar üzerinde farklı konular işledi. Birçok farklı karakterlerle oyunu oynadık. SH5’de kontrol edeceğimiz karakterin adı ise Alex Shepherd. Alex bir asker. Evine bir savaştan sonra dönüyor.(Nasıl bir savaş bilmiyoruz, kendi iç dünyasındaki savaşta olabilir.) Ailesini son olarak gördüğünde yaşamındaki olaylar biraz değişiyor. Alex’in babası ve erkek kardeşi, bir şekilde kaçırılarak ortadan kayboluyor. Alex ise kendisinde olan bir şeylerin dürtüsüyle, ailesini bulmak için Silent Hill’e doğru yola koyuluyor. Tek isteği ailesini bulup bu olağandışı hislere karşı kederini dindirip kendisini avutmaktır. Diğer yandan serinin bilenleri için Akira Yamaoka şöyle söylüyor:’’SH5, serinin diğer oyunu SH2 ile hikâyesi ve teması bakımından büyük benzerlik gösterecek.’’ Zaten serinin takipçilerinin bunu fark etmesi zor olmadı. Çünkü SH2 kontrol ettiğimiz karakter James Sunderland’in eşinin adı Mary Shepherd idi. James ise Silent Hill’e, kaybolan karısını bulmak için gidiyordu. Sonuçta SH serilerinde birçok kopuk parça var. Tüm seriyi bitirenler için bile… SH5 ile bunların biraz daha aydınlanacağı sanılıyor.

Alex ile Silent Hill’de korku dolu anlarla gezerken bizim yanımızda, bize eşlik edecek birkaç karakterden de bahsediliyor. Oyunda birebir karşılaşacağımız bazı karakterler; Elle adında güzel bir genç kız, Alex’in erkek kardeşi Joshua Shepherd ile Bay ve Bayan Shepherd olacak. Elle çoğu zaman Alex’e arkadaşlık edecek. Yanımızda bu kadar seksi ve şirin bir kız olması gerçekten güzel. Belki bir aşk hikâyesine bile dönüşebilir bu durum. Birde yapımcılar tarafından kesin karar verilmeyen bir durum söz konusu Elle için. Oyunda göründüğü zamanlar onu direkt olarak kontrol edebilmemiz yada sadece bize eşlik etmesi. Kontrol etsek de etmesek de, sonuçta Elle gibi bir karakterle oynamak gayet güzel olacaktır.

Silent Hill nesiyle ünlü? Yaratıklarıyla!

Şimdiye kadar seride bizleri şaşırtacak bir sürü garip uzuvlu yaratıklar keşfettik. Gerek sesleriyle, gerek birden bizlere yaptıkları ataklarla o atmosferin içinde korkudan eriyip gittik. SH5’de eski-yeni birçok yaratıkla karşılaşacağız yine. Bunlardan bazıları Nurse, Smog, Schism ve Siam. Hepsi birbirinden ilginç garip görünümlü ve iğrenç yaratıklar. Nurse biraz kolay bir hemşire iken, Smog bizi daha çok zorlayacak ve zehirli gazlar solutacak. Schism ise yeni, güçlü ve hızlı bir yaratık olarak karşımıza çıkarken, Siam hakkında yalnızca bir erkek ile bir kızın yapıştırılmış(uhuyla falan değil) olduğunu biliyoruz. Zamanla hepsini haklamak zorunda kalacağımız kesin ama. Haklamak için kullanacağımız bazı silahlarımızı da ekran görüntülerinden çıkarabiliyoruz. Çoğu fiziksel darp içeren silahlar kullanacağız galiba. Artık klasikleşmiş metal borular ve bıçak gibi. Ara sırada mekanik gücüne ihtiyaç duyup tabancada kullanabileceğiz. Ama yakın dövüşün bir hayli çok olacağını düşünürsek fiziksel darp içeren silahlar, mekanik silahlara göre daha önemli bir yer tutacak. Düşmanlarımızla ne şekilde kapışacağız henüz belirtilmemiş ama ‘’Alex düşmanlarından faydalanarak uygun zamanda kendini bir eğitim sürecinde eğiterek ve daha etkili karşı koyacak.’’ şeklindeki açıklamalar yeni bir savunma ve saldırı biçimi olabileceğinin varlığını ortaya koyuyor. Yine de kesinlik yok.

Atmosfer Etmenleri

Nasıl ki Dünyamızın etrafını saran Atmosfer katmanları biz insanlar için son derece hayati bir öneme sahipse aynı şey Silent Hill’in Atmosfer etmenleri içinde geçerli. SH’nin önemli atmosfer etmenleri, sesleri ve grafikleridir. Bu atmosferi oyuncuya verebilmek için gerçekten özel bir insan çaba gösteriyor. Akira Yamaoka. ‘’Silence is also a sound.’’ (Sessizlikte bir sestir.) diyen Yamaoka, serinin tüm müziklerini kendisi oluşturmuş. Ayrıca SH 3 ile birlikte yapımcılığa da soyunan Yamaoka, şimdi oyunun yapımında ki en kilit isimlerden biri. Yamaoka bize ilk oyunlardan tanıdığımız sis ve karanlık gibi görselliğin geri döndüğünü söylüyor. Ayrıca yaratık sesleri için ise oldukça kaliteli ve korkutucu olacak diyor. Oyunun müzikleri ise uzun süre bizlerin Playlist’ nde yer alacaktır. Ekran görüntülerinden gördüğüm kadarıyla bende pek bir sempati uyandıramadı grafikler. Sanki basit gibi ama yine de oynayışla birlikte grafikler daha net bir şekilde kendini göstereceklerdir. Beklemeden grafikler hakkında olumsuz yorum yapmak şu an için pek bir yersiz.

Serinin 5. oyununun 2008 yılının son çeyreğine doğru, PS3 ve Xbox360’a çıkması bekleniyor. Ben, Konami’nin daha sonradan, 2009 gibi PC’ye de bir jest yapacağı kanaatindeyim. Şimdilik tüm cesaretinizi SH5 için biriktirin çünkü zamanı geldiğinde o kapıdan geçmek için çok ihtiyacınız olacak.
Kaynak: Game to Game


Silent Hill 5 Screenshot ss :












Silent Hill 5 Wallpaper :
/

Silent Hill 5 Trailer :









Anahtar Kelimeler: Silent Hill 5 oyunu ekran görüntüleri, masaüstü resimleri, duvar kağıtları ve videosu.


1 yorum:

  1. Adsız7/14/2008

    Silent Hill 1'de burada bahsettiğin saf korku iliklerimize kadar işliyor. Sadece Midwich Elementary School'un karanlık koridorlarında dolaşmak bile (önümüze herhangi bir yaratık vs. çıkmasa dahi) korkutucu. Bunun nedeni oyunun "inner fears" dediğimiz derin korkularımıza hitap etmesi. Bunu yaparken atmosfer derinliğini ve müziği en iyi şekilde kullanıyor.

    Saf karanlık ve bunun gerisinde ne olduğu bilmemenin insanda yarattığı gerilim bizi oyun sonuna kadar adeta diken üstünde tutuyor.

    YanıtlaSil