S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky





Ön İnceleme :

GSC Games’in bundan yaklaşık olarak 7 ay önce piyasaya çıkardığı Stalker: Shadow of Chernobly 'in devam niteliğinde olan Stalker: Clear Sky' ın detayları iyice netleşti. Oyunun raflarda yer almasına çok kısa bir süre kala ne olup ne olmadığına dilerseniz bir göz atalım, değerlendirelim, çoşalım, uçalım, radyasyondan koşarak kaçalım.

RPG tarzı oyunları sevenlerin uzak olmadığı post nucleer setting’i hepimiz Fallout serisinden hatırlıyoruz. Neydi peki bu setting. Nükleer felaket sonrası olanlar, anomaliler, artefactlar gibi normal biyolojik şartların elvermediği mucizelere veya bin bir çeşit hilkat garibesinin oluşumuna ortam sağlayan olaylar zinciridir. Ki bu freaklerden bin bir çeşidi oyunumuzda da mevcuttur.

İlk oyunda oynayanlar hatırlayacaktır, market one karakterini canlandırıyorduk. Clear Sky'da ise artık gerçek bir Stalker'ı canlandıracağız. 8 farklı faction’dan birine girerek veya girmeyerek (what-if denilen senaryo) belli alanları temizleyecek veya ele geçirmeye çalışacağız. Bu alanlardan bazıları Red Forest, Limansk, Pripyat yeraltı şehri bunlar ayrıca Clear Sky ile birlikte gelen yeni bölgelerdir. Faction’da kalıp lider olmak veya hiç girmemek size kalmış. Bu demek oluyor ki zaten özgür olduğumuz bu dünyada daha da özgür olacağız. Peki göze batan eklentiler ve değişimler neler?

Gsc game 12 km’lik alanda çok uzak mesafeleri koşarak giden oyuncuların yakarışlarını duymuş olacak ki araç kullanma özelliği oyuna eklemiş (al o zaman demiş). Ayrıca silah upgrade sistemi eklenmiş. Artık silahlara dürbün gibi ek özellikler ekleyebileceğiz. Aynı şekilde kıyafetlerde de eklenti yapabilmek mevcut hale getirilmiş. Göze çarpan başka bir yenilik ise onarma yani repair kavramı. Oyunun içinde araçlarda, silahlarda ve koruyucu giysilerde etkileşimli olarak kullanılabilinecek. Eğer ki bir faction’a girerseniz aranızdaki irtibat telsiz yardımı ile olacak. Gitmeniz gereken bölgeler veya çatışma anında, telsiz ile faction birimleri arasında irtibat halinde olacaksınız. NPC’ler tarafından da artık el bombası kullanılabilecek. Yani el bombası atıp bir duvarın arkasına saklanırsanız "ben niye öldüm şimdi demek yok". NPC’ler ile gerçekçi olarak alışveriş ve diyalog yapılabilinecek.

Engine ve Grafikler

Bilindiği üzere SoC -x-ray- oyun motorunu kullanıyordu. Motor versiyon atlatılarak -x-ray 1.5 olarak tekrardan yapılandırılmış ve DX 10 desteği oyuna gelmiş bulunmakta. DX 10 gelmesi ile artık daha geniş çevre birimleri ve bitki örtüsü oyuna aktarılabilecek. Su birikintilerindeki gerçeklik ve iç derinlik daha da artarak oyuna adapte edilmiş. NPC’lerin vücut hareketleri daha gerçekçi olacak. Yani yürüyüşlerde kol ile bacaklar arasında doğallık gerçeğe yakın şekilde gözükecek. Tabii bu yazdıklarımdan Half-Life'ın geçirdiği evrimi beklerseniz avuç yalama gibi bir aktivite ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Çünkü oyun motoru ile oynamak radikal değişiklikler yapmak zor ve zahmetli bir iştir.

Oyunun bir handikabı ise 8 ay gibi kısa bir süre sonunda çıkacak olması fakat SoC' un yapımının 5 yıl gibi “oha” denilebilinecek bir sürede tamamlanmış olduğundan fazla endişelenmeye gerek yok. Temel sağlam kanısındayım. Ayrıca Clear Sky, Fallout 3 için bekleme süremizi azaltacaktır...

Kaynak


STALKER Clear Sky Screenshot :



















STALKER Clear Sky Wallpaper :
Orjinal Boyut İçin Üzerine Tıklayın





STALKER Clear Sky Trailer :






Etiketler: S.T.A.L.K.E.R Clear Sky ekran görüntüleri,Stalker clear sky masa üstü resimleri, videosu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder